Wednesday 31 July 2013

Pengalaman berbuke puasa

Assalamualaikum all readers !
Setelah sekian lame ku tidak menulis blog . uhuk3 . Batuk pulak . Sebentar ya , nak ambek tuala nak lap habuk haBuk nii. Ade kuman . Sebab tulah x ramai dah follow blog ni. Okey, mengarut! ~  Lame ke Malihah tinggalkan blog ni ? X lah lame mane kan ? Sebab  e-book Malihah , charger e-book aku rosak . Cehh , cakap aku . Sori ehh . Entri ni nk cakap aku . Huhuhu . Jadi , memang bosanlah mase e-book takde . Sekarang ni ce korang fikir , aku gune ape untuk update ? Jadi biar aku bagi pilihan jawapan

A) KOMPUTER *ditolak kerane komputer pown rosak*
B) LAPTOP
c)  TELEVISYEN
D)HANDPHONE

Jadi , silelah fikir silelah fikir . Kalau dah dapat jawapan . Tinggalkan jawapan anda di kotak komen . Takde hadiah pown . Mueheheheehe . Saje je . Jadi semua nampak x gambar kat atas tuh ? SELAMAT HARI RAYA ! Wahhh , excited nyeee akuu! Raya nilahh best . Tapi, bulan Ramadhan lagi best tauu! Jadi masetu pada hari Selasa , berape hari bulan ntah , aku x ingat aku pegi buke puasa dekat selolah . Aku pergi pukul 4 : 30 . Sembahyang ASAR pastu tadarus . Ade yang buat aku geli sebab ade budak tahun 3 die cakap gini "aAwak kate nak pakai tudung belit2 tu?" . Ouhh. termuntah pelangi jugak aku dengar mende ni!Orang datang sini bukannye nak berfesyen tapi nak bertadarus . Haishh , budok2 zaman leningg ! Aku jugak yang berpakaian simple . Tudung hitam labuh *labuhlah sangat* dan baju korag berbunge ,. Punye lame lah aku tunggu dalam kelas aku tuh . yelah kelas aku jadi tempat berbuke T_T wuwuwu.. Pastu dalam mase tu ade jugak tahun 3 tuh . Dieorang pun snap gambar . Kiteorang pown same . Koya lake .

  Pastu , mase berbuke tuh , memang tengok nampak sedap . Tapi , nasi die keras ! Memanglah sebab lame dah masak ~ Aku pown makan dengan 'sopan' . Macam org x makan setahun .. Dan mase tu , aku tengok ade jugak ya yang main handfone tengah makan . nanti tumpah nasi kat telefon kau , padammuke! Mungkin tahun ni berbuke puasa tidak sesedap mase tahun 3 . Best giler. Lepas solat,kireorang main mercun ~ AHA!! Best , tpi malangnye aku balik awal pade org yang main mercun tuh . Huhuhuhu , okeelah sudah lah aku mengelamun mcm pontianak .

Okelah , malas nak cerite , lenguh jari jari ku ini *GEDIK KAN ?*

p/s : SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK DAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN . MALIHAH MINTAK MAAF KALAU ADE SILAP DALAM DUNIA BLOG NI. MAAFKAN MALIHAH OK! ILAL LIQA'!

0 comments: