Friday 5 July 2013

Ramadhan is coming!

Assalamuaaikum . Heh comel kan poof?

Firstly  sorry entry ini mirah akan cakap aku  HEHE ^^ . Kalau korang nak tahu 7 hari lagi kann kite nak puasa! Hehe, puasa . I like it i like it . Sepanjang pengalaman aku berpuasa ni banyak jugak halangan tahan diri dari nafsu ;p hehe . Memang lah siape x terliur dengan makanan. Lagi2 makan depan org. Haaaa. terutama adik aku. grr. Geram gile. Masetu die makan maggi dalam bilik. Teliur jugak ahh sebab bau die. Tpi, mungkin tahun ni tak ade kut sebab maybe adik aku nak puasa . Aku x caye die nak puase. Setengah hari je kut --" Macam fizi dan ehsan .

Then , mase puase ni mestilah ade ayat "Cikgu, nak gi tandas" kat sekolah. Semuanye pakat gi tandas sebab nak mandi. Hehe. Masih ingat kenangan tahun 2 ke 3 entah mandi gune paip. Hoho . Panas sangat . Mandi rambut jerp. Dan badan sikit2 . Tpi, memang ah ramai bulan puasa ni org gi tandas . Tandas kan tempat syaitan. Syaitan kan dah kene ikat. Jadi , xde alasan dh lahh. Dan, maybe tahun semua sepupu aku balek. Termasuk yg ade kat Sarawak tu. Aku x tahu best sangat bulan puase ni. Boleh gi Bazar Ramadhan. Wishh, setahun sekali jer tu! Pastu mase berbuke tu, mesti makanan sedap2 lake.

Haraplah tahun nie kat sekolah ade jamuan berbuke. :) Macam tahun lepas tak ade . Tahun 3,5 , 6 jerp . Tapi, tahun lepas ade jugak geng aku berbuke kat kedai dengan kawan2 best. menu utama ialah tomyam tomyam . hohoho, bosan jugak. Tpi, takpe asalkan makanan . Dan biasenye kalau berbuke mak aku akan buat air tebu atau air kelape tu je kadang2 tukar dengan air buah. Kalau makanan pulak , bertukar2 . Hehe . Budak2 paling suke tau! Suke ape?

RAYA!!

Hehe , budak budak manelahh yg x suke raye? Ade macam macam kuih! Dan , di hari raya mesti ade DUIT RAYA . Inilahh budak2 paling suke. Huhu, bankrup habiss orang dewasa . Dan semestinya org dewasa akan berasa sedih , sebab bulan Ramadhan dah tinggalkan kite. Huhu. Tahun ni aku nak kumpulkan duit raye lebih banyak daripada abang aku! Best ahh abang aku . Mentang2 di ni sorang je lelaki dalam adik beradik aku. Ramai org bagi die lebih duit raye. Tpi malangnya die gi beli mendape ntah , habis sikit duit raye. Muahahahhahahaha! Sekian saje entry untuk kali ini.

Akhir kata : SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI DAN SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA!

Akhir kata II : Tolong maafkan mirah kalau mirah ade buat salah dekat korang dalam dunia blog ni :) Thanks :D


0 comments: