Thursday, 16 October 2014

HUKUM MINAT KPOP

Assalamualaikum,

KPOP? Apa tu KPOP? KPOP ialah nama singkatan bagi KOREA POP. Memang remaja sekarang ni byk minat KPOP ( termasuk aku ) .

Dan aku ada tengok, satu artikel ni, dia cakap tak salah minat KPOP tpi bersebab.

LINK :http://asyrafkhalib.blogspot.com/2013/11/salahkah-kami-minat-kpop.html

Bila aku baca, baru aku faham. Jadi, korang yang cakap KPOP tu melalaikan tu kadang2 boleh betul. Tapi korang main facebook, whatsapp, blog sampai tinggal sembahyang 5 waktu tu pun boleh lalai. Jangan cakap yang minat KPOP je, yg minat Justin Bieber, Taylor Swift, 1D sampai tinggal solat tu pun boleh jadi lalai. Tak salah pun minat KPOP tpi berpada- pada.

Dear Haters,

Kalau nak tegur tu taksalah tpi dengan cara yang elok, sopan santun. Mungkin org yng minat KPOP  tu boleh terima nasihat tu dengan seadanya. Tpi, kalau korang nasihat dengan cara kasar contohnya :

"ORANG YANG MINAT KPOP TU BODOH DAN BANGANG"

Kalau mcmni lah nasihat org, memang negatif ah jawapannya. Orang nasihat kena elok2. Allah tak pernah cakap kalau nasihat tu kene kasar2 , ada ke ?


Assalamualaikum.
Maaf pendek.
Huhu




4 comments:

Meura Fiznie Airah said...

Thank youuu share info nie ^^,
hmmm tulahhh tak salah minat KPOP tapi bila fikir blik , kalau totalkan masa kita LALAI dengan benda tuu , Allahuu . banyakk sangatt , RUGI .

sha dhira said...

hamboi... kalau ada yg nasihat cenggitu(cth yg u bagi tu), mmg mintak tapak kasut la namanya.. minat n fanatik lain kan, huhu.. ala kadar itu lebih elok,, tapi semenjak masuk uni, dan dah dkt msuk alam pekerjaan ni, dah kurang pulak minat benda2 macam tu, sbb komitmen untuk benda lain kan. tapi running man tetap tengk taw, hehhe. tq for sharing dear :D

Malihah Munirah said...

@Meura Fiznie Aurah : Yapp, rugiii Hehe. Welcome :)
@sha dira : Tu lah kan, muka pun smpai ada bekas tapak kasut . Hahahah, running man mmg beshhh (y)

adelahh said...

Bagus bagus bagus. <3<3<3